Registrer stats

lørdag 10. mai 2014

Orkidemord

For en tid tilbake fikk jeg lus på orkideene mine! Jeg elsker orkideer, og har spart meg opp en stor og flott samling over de siste årene. De kommer alltid igjen, og det ser ut som de trives godt hos meg. Plutselig en dag, var alle full av orkidelus! ÆSJ! Jeg søkte råd hos min blomstervenninne, I, og hun sa at jeg kunne prøve å dynke de med rødsprit, men at det tryggeste var å kaste de. Jeg gikk til verks, og vakset alle orkideene med rødsprit, NØYE. Det så ut til å ha virket en hel stund, i flere måneder, faktisk. Nå var det likevel helt håpløst. Det så ikke ut. Jeg ble nødt til å kaste alle sammen. Så trist!


Jeg har spart på all pynten som var oppi de ulike blomstene, så nå håper jeg at det går greit å klore små pyntefugler med fjær...? Jeg må også vaske alle pottene i klor, såklart. Deretter kan jeg begynne så smått med å handle inn nye. Det gleder jeg meg til!

        
 
For nå får jeg nøye meg med å ha et par ekle orkidestilker (med litt lus på :/ ) til pynt i de søte små vasene fra blomsterverkstaden.
 
 
God helg videre! 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar