Registrer stats

onsdag 28. mai 2014

Emmaljunga edge duo

Har jeg nevnt at jeg er glad i shopping? Eh, ja. Nå har jeg plutselig verdens beste unnskyldning for å shoppe, og det er ikke lett å holde seg i tøylene. Babyting er jo så søte!! Jeg prøver alt jeg kan å ikke kjøpe alt mulig, men heller holde meg til ting jeg vet vi skal ha, selv om det ikke alltid er like lett. Vogn kommer jo definitivt under fanen "ting vi må ha", så det gikk jo bra å kjøpe. Jeg har hele tiden tenkt at jeg skulle ha Emmaljunga-vogn, da de stadig vinner tester, og er generelt mye anbefalt på ulike forum. Den største ulempen med Emmaljunga-vognene er tydeligvis at de er litt tunge å manøvrere, samt å løfte ut og inn av bil. De fleste skriver likevel at alle fordelene klart utdanker denne ulempen. 


Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe helt ny vogn, men for en tid tilbake dukket det plutselig opp en Emmaljunga edge duo, i perfekt stand, på facebookfeeden min. Vi vet godt hvem selgerne er, og visste at de ikke hadde solgt en dårlig/skadet vogn uten å opplyse om det, så da ble det plutselig ikke så skummelt å kjøpe brukt vogn. Bagen har de brukt til ett barn, og sportsvogna hadde de brukt bare som sovevogn i barnehagen. De hadde skiftet hjul på understellet nylig, og jeg fikk med en stelleveske som passer til. Vi endte opp med å betale 5500 kroner, altså minst 3000 kroner mindre enn vi måtte ha gitt for denne vognen ny.

Vognen passer akkurat inn i bagasjerommet mitt, uten at vi trenger å demontere den! Det vil si at jeg enkelt og greit kan pakke den inn og ut av bilen i en engang. Fantastisk :) 


Barnevognguiden skriver at Emmaljunga Edge Duo Combi er en av markedets mest romslige og fullutrustede Duo Combi vogner, og at den har alt som trengs fra fødselen opp til 3 års alderen. Det følger med bag med vuggefunksjon, madrass, hodepute, en kalesje som enkelt kan skiftes mellom bag- og sportsvognsdel, integrert stretchkomfort 5-punkts sele, lang vendbar sportsvogndel (90cm), et trekk til liggedelen og et fottrekk til sportsvogndel, vendbart fotbrettstoff, regntrekk samt integrert sol- og innsektsnett. Puh. Det burde være nok utstyr, hvert fall..

Emmaljunga skriver også at Edge Duo er en av markedets aller beste Duo vognene. Høyeste krav til kvalitet, sikkerhet og funksjoner gjør denne vognen til en genuin Emmaljungavogn.

Jevnt over er det altså gode ord om min fine vogn! Jeg gleder meg til å ta den i bruk :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar