Registrer stats

tirsdag 25. februar 2014

Garderobekaos

I forbindelse med ferdig shoppestopp, voksende mage, og generell lyst til å få litt orden, bestemte jeg meg for å ta et skikkelig opprør med garderoben min. Jeg tok ut absolutt alt som var i rommet og kastet det over hele stuen! KAOS! Jeg tok bilder av dette, men vi har blitt hacket i mellomtiden, og de var blant de bildene som tydeligvis er helt tapt.


                        

Jeg prøvde samtlige klær og sko, noe som tok en evighet! Jeg delte alt inn i hauger, der noe skulle kastes, noe gis bort, noe gjennom en bearbeidelsesfase, noe i utkledningsklær og ikke minst, mye skulle beholdes.
Da jeg var ferdig inviterte jeg venninner over for å se gjennom alt jeg skulle gi bort, og de fleste fikk med seg en pose eller to. Det er det som er så kjekt med klær. Selv om du er lei, og det ikke passer deg, så kan de være midt i blinken til noen andre :)


Heldigvis tok de med seg så pass mye at det ble litt oversikt over det som stod igjen. Etter at alt var hengt tilbake på plass, og venninnene hadde forsynt seg, endte jeg opp med to hele boss-sekker som skal plasseres på Fretex eller, i en UFF-boks.  Det var tydeligvis på tide å gå gjennom alt. Jeg hadde mye som knapt var brukt, og noe som fremdeles hadde merkelapp på. Jeg må virkelig shoppe mindre fremover!


Da min søster og J, bygget hus, fikk hun eget walk in closet, og jeg døde av misunnelse! Dersom dere klikker på linken, skjønner dere hvorfor! Hun skrøt mye av hvor deilig det var å ha alle klærne sine hengende fremme. Det var så oversiktlig, og når klær kom ut av vaskemaskinen hang hun de rett på hengere, tørket klærne på dem, og hang de rett på plass i garderoben. Altså ingen opphenging på tørkestativ, for så å brette det og legge det på plass i et skap. Jeg ble «overbevist», og da vi flyttet inn i vårt nye, gamle, hus lagde jeg meg et slags walk in closet selv. Ikke like fancy som L sitt, dessverre. Det er rett og slett ikke et helt egnet rom, men ganske bra har det likevel blitt. Jeg skal lage et eget innlegg om garderoben senere.



 Nå er målet å holde det ryddig og oversiktlig, da!! Så får vi se hvor lenge det varer…




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar